ぐれっぐのことば日記・改

引越ししてみました

tagging / タグを付けてみた

Dear iKnow Engineers,

Thank you for all your hard work and frequent updates to improve the system.

Recently, I put a tag in my entries so they can easily searched by category. It seems that not many people do this if any. So if I search on the tag, I can get hits only from my entries. Here is the list of the tags that I am currently using.

[iKnow] ... requests for iKnow engineers
[NY] ... thoughts/experiences in my NY life
[Eng] ... thoughts about expressions in English
[lang] ... thoughts about language in general
[study] ... progress of my study in iKnow
[work] ... work-related topics
[etc] ... anything else

By the way, I found iKnow's blog has this tagging capability already, so I may have missed something here. If not, please have it for the user's diary as well.

Cheers,

======

iKnow エンジニアの皆さん、

システム向上のための頻繁なアップデート、ありがとうございます。

最近、私の日記のタイトルにタグを付けてみました。自分の日記の中からある特定のテーマに関するエントリを検索するのに役立っています。それほど多くの人がやっているわけではないようで、上記のタグで検索をしたら私のエントリだけが表示されました。

(略)

iKnowのブログのページでは既にタグの機能がついているようなので、私の思い違いなのかもしれませんが、もしユーザの日記にタグ機能がついていないようでしたら、付加していただけるとありがたく思います。

ちあーす